Google, düzenlediği ThinkTravel etkinliğiyle yeni pazarlama yaklaşımlarının turizm dünyası üzerindeki etkilerini paylaştı. Etkinlikte Google yetkililerinin yanı sıra, alanlarında uzman konuşmacılar ve Türkiye’deki turizm firmalarının üst düzey yöneticileriyle pazarlama uzmanları bir araya geldi.
Google Türkiye Turizm Sektörü Müdürü Ali Yılmaz, etkinlikle ilgili olarak şunları söyledi: “Online teknolojilerin hızla gelişmesi ve bu alandaki maliyetlerin düşmesine paralel olarak, yeni pazarlama modelleri sunan internet ve mobil dünyanın turizm sektörü üzerindeki etkilerinin gün geçtikçe arttığını gözlemliyoruz. Yaklaşık 35 milyon kullanıcısı olan ve kişi başına internet tüketimiyle Avrupa’da birinci, dünyada üçüncü konumunda bulunan Türkiye’de de turizm dünyasının bu gelişmeleri yakından takip etmesi çok önemli. ThinkTravel’da sektör temsilcilerini alanlarında uzman konuşmacılarla bir araya getirerek bu konular üzerinde durmak, Google’ın çeşitli hizmet ve uygulamalarının iş dünyasına sunduğu fırsatlar konusunda bilgi vermek istedik.”
Google Türkiye Turizm Sektörü Müdürü Ali Yılmaz’ın açılış konuşmasının ardından söz alan gazeteci yazar Prof. Dr. Güngör Uras Avrupa ve Türkiye’deki ekonomik durumu değerlendiren bir sunum yaptı. Google Fransa Turizm Sektörü Lideri Enrique Nalda, Google Ürün Uzmanı Jens Trapp ve Google EMEA Mobil Reklam Uzmanı Hüseyin Savaş da yeni pazarlama metotlarının ve günümüz ekonomisinin turizm üzerindeki etkilerini ele alan sunumlar gerçekleştirirken, oyuncu Memet Ali Alabora da “Kullanıcı Gözüyle İnternet” başlığı altında görüşlerini konuklarla paylaştı.
Toplantıdan çıkan ilginç veriler
– İnternet, turizmle ilgili bilgi edinme ve satın alma süreçlerinde çok etkili bir faktör olarak ortaya çıkıyor ve online turizmin, 2012 yılında Amerika’da tüm turizm pazarının yaklaşık yüzde 60’ını oluşturması bekleniyor.
– Özellikle 2008 yılından bu yana Türkiye’de erken rezervasyon konusunda yapılan aramalarda her geçen yıl daha fazla artış yaşanıyor.
– En yoğun erken rezervasyon aramaları Şubat ayında gerçekleştiriliyor.
– Tüketicilerin yüzde 62’si tatil için nereye ve nasıl gideceklerine karar verme aşamasında arama motorlarına başvuruyor.
Turizm sektörünün neden mobil dünyaya entegre olması gerektiği ve Google’ın sektöre ne gibi fırsatlar sunduğu da toplantıda paylaşılan bilgiler arasındaydı.